Årsmötet 2014 är söndagen den 16 februari, 15:00, på Rocklunda ABB Arena Nord (ingång vid Restaurang & Bistro, en trappa upp). Ínbjudan finns här Inbjudan 2014, och agendan finns nedan.

Årsmötet är medlemmarnas forum för att besluta om klubbens verksamhet. Verksamhetsåret är lika med kalenderår och årsmötet hålls normalt i februari. Motioner skall skickas till klubbens sekreterare senast en vecka innan mötet för att årsmötet skall kunna fatta eventuellt beslut.

• Mötets öppnande
  • Val av mötesfunktionärer (ordförande, sekreterare, justerare)
  • Mötets behöriga utlysande
  • Godkännande av agenda
  • Verksamhetsberättelse, ekonomisk berättelse, och revisionsberättelse, för det föregående året
  • Styrelsens ansvarsfrihet
  • Val av styrelse
  • Val av revisorer
  • Val av valberedning
  • Budget och verksamhetsplan för det kommande året
  • Ersättningar för det kommande året och årsavgift för året därpå
  • Premieringar
  • Övriga frågor (2014)
    • Uppdatering av stadgar.
    • Klubblokal. Förslag att bygga ny klubblokal med bl.a. träningslokal, möteslokal, och cykelverkstad. Placering är tänkt vid Rocklunda, precis norr om Norrleden.
    • Framtida organisation. Vi är idag en stor klubb, med ungefär 700 medlemmar och många grenar (LVG, MTB, CX, Triathlon) och sektioner (Ungdom, Motion, Tävling). Hur skall vi organisera klubben? (öppen fråga)
    • Sponsorer. Vi behöver öka klubbens intäkter. Hur? (öppen fråga)
    • 100-årsjubileum. Information och fråga om idéer.
    • Motion från Johan Lindqvist
    • Grupparbete om värdegrund och hållberhetsfrågor.

Dokument

Protokoll