Allmänt om klubbkläder

Klubben betalar ut ersättning för klubbkläder till tävlande. Läs mer om detta under fliken Tävling (https://vasterasck.se/tavling/ersattningsregler/).

Klubbdräktens utseende beslutas av styrelsen. Egen reklam är inte tillåten på klubbtröjan. På övriga klädesplagg tillåts egen reklam men ska då godkännas av styrelsen och får inte vara i strid med befintliga annonsörer.

Vid tävling skall senaste version av design på klubbtröja användas. Detta för att ge våra sponsorer mest värde för deras bidrag till vår verksamhet.

Klädprovningar

Klubben ordnar klädprovningar vid ett antal tillfällen under säsongen. I anslutning till dessa tillfällen är en web-shop öppen där man beställer de kläder man vill ha. Kläderna levereras hem till beställaren. Klädprovningarna annonseras som nyhet på hemsidan samt i klubbens grupper på Facebook.

Normalt gäller följande:

Beställningstillfälle nr1: Månadsskiftet Jan-Feb, provkollektion hos Velospeed, beställning för tävlings- och VR-cyklister. Leverans i tid för tävlingssäsongens start i början av april.

Beställningstillfälle nr 2: Ett par veckor efter uppstart av ungdomsträningar, ungefär i början av maj. . EJ leverans i tid till VR!

Beställningstillfälle nr 3: Någon gång i augusti. Ingen provkollektion. Leverans inför vintersäsongen.

Normalt är leveranstiden 8 veckor efter beställning. Frågor om kläder besvaras av Eva Gustavsson.