Västerås Cykelklubb

Västerås Cykelklubb befinner sig i en intressant fas där klubben växer och har ett utmärkt läge för framtiden!

• VCK skall fånga upp det växande intresset för cykling – särskilt bland barn och ungdomar.
  • Vi skall jobba med det som vi tycker är roligt. Vi skall trivas tillsammans.
  • Klubben skall verka för en sund och utvecklande motions- och tävlingsverksamhet inom cykelsporten.
  • VCK skall sikta emot att bli en av de ledande föreningarna inom motionscykling och friskvård.
  • VCK har idag drygt 850 medlemmar
  • Klubben skall stimulera och utveckla individerna att utöva triathlon, landsvägscykling, MTB, BMX och andra cykelgrenar både för tävlande och för motionärer.
  • VCK skall utveckla gemenskapen inom föreningen till en stark positiv klubbkänsla och laganda.

Vad kan vi göra för dig som samarbetspartner?

• Vi rekommenderar cykel som friskvårdsaktivitet och kommer med idéer, och planer som gör att vi kan genomföra satsningar tillsammans med företag och organisationer.
  • Vi ställer upp med ledare och föredragshållare.
  • Vi genomför företagscykling under helger- och vardagskvällar.
  • Vi ordnar träningskvällar med föredrag och praktiska övningar.
  • Vi tipsar om cykelköp, inställningar och om att meka med cykeln.
  • Vi informerar om träning, kost och livskvalitet.
  • Vi genomför olika typer av specialarrangemang och events.
  • Vi marknadsför våra samarbetspartners via press, PR och reklam.
Senast ändrad: 6 december, 2020 kl: 19:36