Vill du börja cykla – motionera eller tävla?

Västerås Cykelklubb bedriver verksamhet för motionärer, nybörjare, ungdomar, veteraner och elit. Du får fina möjligheter att utveckla ditt cykelintresse!

Vi är idag drygt 850 medlemmar i föreningen. Vi cyklar med landsvägsgrupperna på tisdagar, torsdagar, lördagar och söndagar samt med mountainbikegrupperna på måndagar och torsdagar. Du kan delta på prov utan att vara medlem! Vi ger dig även tips och råd när du ska välja utrustning, kanske köpa en ny cykel?

Vill du träna gruppcykling? Kom till någon av våra gruppträningar!

Vad gör vi? Cyklar förstås, snackar cykel, fikar och umgås. Vi åker på träningsläger, deltar i motionslopp och tävlingar. Som medlem i Västerås Cykelklubb får du god möjlighet att förbättra din kondition, bli en bättre cyklist och träffa nya cykelkamrater. Du får också möjlighet att utbilda dig till ledare, gå kurser i träningslära och lära dig att meka med cykeln.

Aktuell information finner du här på vår hemsida.

Västerås Cykelklubb rekommenderar sina medlemmar att lösa tävlingslicens. Läs mer här.

Senast ändrad: 7 december, 2020 kl: 20:50