Velospeed/Sporthörnan

Vi samarbetar med Velospeed/sporthörnan som finns på Stentorpsgatan 3 i Västerås. Där har alla medlemmar 10 % rabatt på ordinarie priser i butiken (ej på verkstadsarbeten) För att ta del av erbjudandet så visar ni upp ert digitala medlemskort.

First Class Gym

First Class Gym i Punkt är en 6000 kvm stor träningsanläggning och gym i centrala Västerås. Här tränar du i Arena-delen på löparbanor med golv från Rephouse, i olika träningszoner med Eleikoutrustning, en 15 meter lång crossfitrack och funktionella ytor. I vår styrke – och konditionsavdelning hittar du fria vikter och maskiner från världsledande Precor och Hoist.

First Class Gym Hässlo erbjuder allt från gym och spa till friskvård, milon och personlig tränare i rofyllda Hässlö i Västerås.

First Class bjuder alla i cykelklubben på en Personlig Hälsoplan/Konsultation och Inbody samt ”uppföljningsdagar” av kroppsmätningen 1ggn i kvartalet.

Avtal som tecknas före 30 november så bjuder de även på Inskrivningsavgiften (900kr).

Alla i VCK bjuds på hälsoplan och mätning oavsett om ni väljer att bli medlemmar eller inte.

Beyond The Wall Cycling Studio på Hässlö

Sveriges första cykelstudio med intriktning e-cyckling öppnar nov 2021.

I studion kommer det finnas 12 st smartbikes av modellen Wahoo Kickr Bike,  med egna skärmar, god ventilation, kraftiga fläktar och en storbildskärm.

Varje cykel blir en enhet som kopplas upp till den plattformen du gillar mest, exempelvis Zwift, Sufferfest, BKool, Trainerroad, FulGaz, Rouvy, mm.

10 % rabatt på träningsavgiften för medlemmar i VCK. Medlemsavgiften betalas av alla

Läs mer på hemsidan

Rabatter via Riksidrottsförbundet

Bland annat hotell som kan bokas med rabatt