Årsmöte 2017

Medlemmar i Västerås Cykelklubb (VCK) hälsas välkomna till årsmötet 2017. Där blickar vi tillbaka på det fantastiska cykelår som har varit och slår fast planerna för kommande år.

Årsmötet är onsdagen den 15 februari 2017 kl 18:00.
Plats: Culturen, Sintervägen 6 Västerås

17:30 – Samling och fika
18:00 – Årsmötet börjar

Vi ser helst att man anmäler sig till klubbens sekreterare senast fredag den 10 februari för att vi ska kunna ordna tillräckligt med fika.

Klubben driver många aktiviteter för att utveckla ungdoms-, motions- och tävlingsverksamhet inom cyklingens alla discipliner och årsmötet är medlemmarnas forum för att besluta om klubbens verksamhet och inriktning. Verksamhetsåret är lika med kalenderår och årsmötet hålls normalt i februari.

Som medlem i Västerås Cykelklubb har du möjlighet att lämna in motioner till årsmötet. En motion är ett förslag om en förändring som en eller flera medlemmar vill att årsmötet ska rösta om. Motioner till kommande årsmöte ska ha inkommit till styrelsens sekreterare senast den 27 januari 2017.

1. Samling
  2. Mötets öppnande
  3. Fastställande av röstlängd för mötet
  4. Val av ordförande och sekreterare för mötet
  5. Val av protokolljusterare och rösträknare
  6. Fråga om mötet har utlysts på rätt sätt
  7. Fastställande av föredragningslista
  8. Styrelsens verksamhetsberättelse med årsredovisning/årsbokslut för det senaste verksamhetsåret
    • Premieringar
  9. Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhetsåret
  10. Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen
  11. Fastställande av medlemsavgifter
    • Styrelsen föreslår oförändrade medlemsavgifter
  12. Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av ekonomisk plan för kommande verksamhetsår
  13. Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner
    • Inga inkomna motioner
  14. Val av:
    • föreningens ordförande (ett år)
    • halva antalet övriga ledamöter i styrelsen (två år)
    • suppleanter (ersättare) i styrelsen, med angiven turordning (ett år)
    • revisorer jämte suppleant (ersättare) (ett år). I detta val får inte styrelsens ledamöter delta.
    • ledamöter i valberedningen (ett år), av vilka en ska utses till ordförande
    • ombud till möten för föreningen har rätt att vara representerad genom ombud. Styrelsen föreslår följande:
      • Västmanlands Cykelförbund: styrelsens ordförande
      • Svenska Triathlonförbundet Distrikt Öst: ingen representation
  15. Avtackningar
  16. Eventuella övriga frågor som anmälts under punkt 8.

Handlingar

Protokoll