Årsmöte 2015

Medlemmar i Västerås Cykelklubb (VCK) hälsas välkomna till årsmötet 2015. Där blickar vi tillbaka på det fantastiska cykelår som har varit och slår fast planerna för kommande år.

Årsmötet är söndagen den 15 februari, 15:00, på Rocklunda ABB Arena Nord, ingång på baksidan (mot skogen)!

Vi ser helst att man anmäler sig till klubbens sekreterare senast torsdag den 12 februari för att vi ska kunna ordna tillräckligt med fika.

Klubben driver många aktiviteter för att utveckla ungdoms-, motions- och tävlingsverksamhet inom cyklingens alla discipliner och årsmötet är medlemmarnas forum för att besluta om klubbens verksamhet och inriktning. Verksamhetsåret är lika med kalenderår och årsmötet hålls normalt i februari. Motioner skall skickas till klubbens sekreterare senast en vecka innan mötet för att årsmötet skall kunna fatta eventuellt beslut.

• Mötets öppnande
  • Val av mötesfunktionärer (ordförande, sekreterare, justerare)
  • Mötets behöriga utlysande
  • Godkännande av agenda
  • Verksamhetsberättelse, ekonomisk berättelse, och revisionsberättelse, för det föregående året
  • Styrelsens ansvarsfrihet
  • Val av styrelse
  • Val av revisorer
  • Val av valberedning
  • Budget och verksamhetsplan för det kommande året
  • Ersättningar för det kommande året och årsavgift för året därpå
  • Premieringar
  • Övriga frågor
    • Klubbens nya organisation med kommittéer och ansvarsområden.
    • Uppdatering av stadgar.
    • Klubblokal. Förslag att bygga ny klubblokal med bl.a. träningslokal, möteslokal, och cykelverkstad.
    • 100-årsjubileum. Information och fråga om idéer.

Dokument

Här kommer verksamhetsberättelse, stadgeförslag och motioner att läggas upp i god tid före årsmötet. Kontakta styrelsen om ni har frågor eller vill ha mer information!

Protokoll

Senast ändrad: 17 juni, 2015 kl: 09:21